Люди, які іноді насолоджуються келихом, зазвичай знають, що це не дуже корисно для їхнього здоров'я. Як і з багатьма шкідливими звичками, важливо дотримуватися помірності.

Проте все більше досліджень свідчать, що для алкоголю може не бути "безпечного" порогу споживання.

Нове комплексне дослідження підкреслює проблеми зі здоров'ям навіть від невеликої кількості алкоголю. Дослідження, проведене командою з Університету Вашингтона в США, вивчало зв'язок між алкоголем і 20 важливими станами здоров'я.

Результати щодо раку були особливо помітними: вживання алкоголю, навіть менше ніж одна порція на день, підвищувало ризик усіх 10 видів раку, які вивчалися.

Високе споживання алкоголю було пов'язане з підвищеним ризиком усіх 20 проаналізованих станів здоров'я, серед яких рак, діабет 2 типу, хвороба Альцгеймера, серцеві захворювання та респіраторні інфекції.

Дослідження охопило 843 попередні дослідження з 1963 по 2023 рік і присвоїло рейтинг від 0 до 5 зірок, щоб оцінити силу та послідовність зв'язку між алкоголем і кожним станом здоров'я.

"Наука про алкоголь і здоров'я дійсно складна", - говорить економіст охорони здоров'я Еммануела Гакідоу з Університету Вашингтона. "Для раку докази є послідовними та однозначними: ризик зростає з будь-яким рівнем споживання алкоголю".

Дослідження виявило, що навіть низьке споживання – менше ніж одна порція на день – пов'язане з підвищеним ризиком розвитку раку глотки, колоректального, стравоходу, молочної залози, печінки, підшлункової залози та простати.

Вживання алкоголю також було пов'язане з підвищеним ризиком панкреатиту, цирозу та інших хронічних захворювань печінки. Також існує зв'язок, хоча й слабший, між вживанням алкоголю та нижчими респіраторними інфекціями та туберкульозом.

Дослідження показало, що зв'язок між алкоголем і серцево-судинними, метаболічними та неврологічними проблемами здоров'я був менш чітким. Ці стани отримали 2-зіркові та 1-зіркові категорії, і дослідження виявило, що низьке та помірне споживання алкоголю було пов'язане з нижчим ризиком таких результатів, як діабет 2 типу та хвороба Альцгеймера.

Дослідники хочуть бачити покращене громадське здоров'я, яке буде більш чесним щодо ризиків, пов'язаних з алкоголем, і перегляд рекомендованих рівнів споживання, які варіюються від країни до країни.

Цікавий факт

Дослідження показали, що навіть невелике споживання алкоголю може мати серйозні наслідки для здоров'я, тому важливо бути обережним з вживанням спиртних напоїв.